تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی

کانکس ها اتاقک های پیش ساخته ای هستند که به دلیل قابلیت جا به جایی، امکان استفاده در هر مکانی را دارند. کانکس ها در ابعاد مختلف و از  ترکیب دیوارهای پیش ساخته، ورق های گالوانیزه و پروفیل ساخته می شوند. در این مقاله تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی را بررسی می کنیم. اما پیش از آن تعریف کوتاهی از هر کدام ارائه خواهیم کرد. کانکس معمولی اولین نسل از سازه های پیش ساخته است که معمولاً فلزی و از ترکیب تیر آهن و ورق گالوانیزه ساخته می شود. این کانکس ها عایقی از جنس پلی استایرن دارند. ساخت این سازه ها زمان بر و با هزینه زیاد انجام می گردد.

در کانکس ساندویچ پانل همان طور که از نامش پیداست از ساندویچ پانل که یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی است استفاده می شود. ساندویچ پانل از ورق فلزی از جنس گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک که بسیار محکم است ساخته می شود. عایق کانکس ساندویچ پانلی فوم پلی یورتان می باشد. ما در گروه صنعتی ساحل بسته به نیاز مشتری آماده ساخت محصولی با کیفیت و ماندگار هستیم.

نمایی از کانکس ساندویچ پانلی

 

3 تفاوت اصلی کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

  1. عایق به کار رفته در ساختار کانکس

کانکس های ساندویچ پانل از عایق پلی یورتان استفاده می کنند؛ در حالیکه در کانکس های معمولی جنس عایق از پلی استایرن، پشم شیشه و یا پشم سنگ است.

استفاده از عایق پلی یورتان برای کانکس ساندویچ پانلی

  1. تفاوت جنس دیواره ها و دیوارپوش ها

دیواره های کانکس های معمولی از جنس گالوانیزه و دیواره های داخلی دیوارپوش هستند. اما دیواره های داخلی کانکس ساندویچ پانل نیازی به دیوارپوش ندارند. در صورت دلخواه مشتری امکان نصب انواع دیوارپوش بر روی این نوع کانکس وجود دارد.

نمایی داخلی دیواره های کانکس ساندویچ پانلی

 

  1. کاربردهای متفاوت کانکس ها

کانکس های معمولی به دلیل اینکه در برابر حرارت و رطوبت عایق  ضعیفتری دارند ، قابلیت استفاده در تمام موقعیت ها را ندارند. اما کانکس ساندویچ پانل علاوه بر رطوبت و حرارت عایق صوتی هم هست و همین مزیت این محصول را پرطرفدار کرده است.

خانه های ساخته شده با ساندویچ پانل

 

در هنگام ساخت کانکس ساندویچ پانل اسکلت بندی مورد نیاز هست یا خیر؟

اسکلت بندی یکی از مهمترین بخشهای آماده سازی این کانکس ها است. اولین گام در ساخت ساندویچ پانل طراحی است که با نرم افزارهای کامپیوتری به صورت سه بعدی انجام می شود. بعد از تأیید طرح نهایی، بستر اولیه کار فراهم و آماده اسکلت بندی می گردد. اسکلت ساندویچ پانل ها از دو بخش اصلی شاسی و استراکچر تشکیل می شود که جنس آن از تیرآهن و پروفیل آهنی است. برای اتصالات از نبشی های مناسب و ناودانی استفاده می گردد. پس از پایان جوشکاری قطعات به یکدیگر، قسمت اصلی کار پایان می یابد. سپس دیوارها نصب می شوند. فرق کانکس پانلی با کانکس معمولی در اسکلت بندی نیست و هر دو به ساخت آن نیاز دارند.

تصویری از اسکلت بندی

 

استفاده از کانکس ساندویچ پانل چه مزیتی به همراه خواهد داشت؟

فرق بین کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی علاوه بر متریال ساخت به ویژگی ها و مزایای ساندویچ پانل نیز مربوط است.

  • ساندویچ پانل بسیار سبک بوده و به راحتی قابل حمل است.
  • کانکس ساندویچ پانل عایق رطوبت، صوت و گرما بوده و ضد زلزله است. بنابراین تا حد زیادی از اتلاف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای مانند CO2 جلوگیری می کند.
  • نصب و اجرای کانکس ساندویچ پانل بسیار سریع و آسان است و همین موضوع کاربرد آن را بیشتر کرده است.
  • در صورت ایجاد خرابی به هر دلیلی قابل تعمیر است و در برابر ضربه های احتمالی مقاومت زیادی دارد.
  • تغییرات جوی اثر مخربی بر روی کانکس ساندویچ پانل نمی گذارند و طول عمر بالایی دارد. خوردگی و پوسیدگی در این کانکس ها رخ نمی دهد و ظاهری زیبا دارند.
  • استفاده از کانکس ساندویچ پانل صرفه اقتصادی داشته و به گفته کارشناسان استفاده از آن حدوداً 20 درصد در هزینه های ساختمان صرفه جویی می کند.

 

بررسی کانکس ساندویچ پانل از لحاظ مشخصات فنی

همانطور که اشاره کردیم کانکس ساندویچ پانلی به آن دسته کانکس هایی گفته می شود که دیواره های آنها با پرس فلزات تولید و ساخته شده اند. کانکس پنلی دارای دو لایه عایق بسیار قوی می باشد که برای افزایش مقاومت آن، یک لایه نرم هم در بین این دو لایه تعبیه شده و در واقع به سه لایه مقاوم تبدیل میشود. این امر از کانکس در مقابل عبور صدا، رطوبت و حرارت به خوبی محافظت می کند. کانکس ساندویچ پانل در انواع و مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود که از جمله می توان به ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی با پوشش گالوانیزه اشاره نمود. همین ویژگی ها هنگام انتخاب کانکس ساندویچ پانل یا کانکس معمولی، ساندویچ پانل را در اولویت قرار می دهد.

کانکس ساندویچ پانلی دو طبقه

 

نگاهی کلی به ابعاد کانکس ساندویچ پنل و قابلیت تغییر آن

کانکس های ساندویچ پانل در ابعاد مختلف و به صورت سفارشی تولید می شوند. به صورت پیش فرض ابعاد این کانکس ها کوچک است. اما در صورت نیاز مشتری امکان تولید کانکس بزرگ نیز وجود دارد. برای پروژه های خیلی بزرگ ورق های ساندویچ پانل را به محل پروژه منتقل می کنند و در همان جا کار اجرا را انجام می دهند. بنابراین برای هر پروژه ای و در هر مقیاسی امکان استفاده از ساندویچ پانل وجود دارد و در این مورد هیچ محدودیتی نیست. این یکی از اصلی ترین تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی است. ورق های ساندویچ پانل‌ها به دو صورت سقفی و دیواری در اجرای پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

ساخت کانکس ساندویچ پانل در ابعاد مختلف

نکات مهم و طلایی را در انتخاب و خرید کانکس پانلی بایستی مورد توجه قرار داد

قبل از خرید کانکس باید هدف از تهیه آن مشخص شود و مشتری بداند که کانکس ساندویچ پانل یا کانکس معمولی کدامیک برایش مناسبتر است. دقت در موارد زیر انتخاب بهتری را در پی خواهد داشت:

مشخصات فنی: مشخصات کانکس ساندویچ پانل بر اساس کاربردش تعیین می شود. همین مشخصات در تعیین قیمت آن نیز تأثیر مستقیم دارد. برخی از این مشخصات عبارتند از: اسکلت و عایق دیواره ها، جنس کفپوش و دیوارپوش، اتصالات و جزییات دیگر ساخت.

تجهیزات قابل نصب: تجهیزات زیادی را بر اساس کاربرد کانکس می توان روی آن نصب کرد. مثلاً کانکسهایی که کاربرد مسکونی دارند را با آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام می سازند.

امکان ساخت سفارشی: در صورتی که مشتری امکانات خاصی را برای کانکس پانلی خود بخواهد سازندگان این تجهیزات را به صورت سفارشی بر روی آن نصب می کنند. مانند پنجره، سیستم روشنایی، تجهیزات آشپزخانه، سیستم تهویه، آبراه، محافظ درب و پنجره و دوربین مداربسته.

علت تفاوت قیمت بین کانکس معمولی با کانکس پانلی چیست؟

تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی تفاوت قیمت این دو دسته را منجر می شود. این تفاوت قیمت ارتباط مستقیمی با نوع متریال بکار رفته، ابعاد کانکس و سفارشی بودن آن دارد. همان طور که قبلاً نیز توضیح دادیم در کانکس های ساندویچ پانل عایق پلی یورتان تزریق می شود. اما در کانکس های معمولی عایق پلی استایرن یا همان یونولیت بکار می رود. علاوه بر این در کانکس ساندویچ پانل دیواره های از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند و دیگر نیازی به دیوارپوش نیست. مگر اینکه مشتری بخواهد کار بیشتری انجام شود.

اما در کانکس های معمولی فقط دیواره بیرونی از جنس ورق های گالوانیزه است و دیواره های درونی باید با دیوارپوش کاور شوند. همین موضوع یکی از مهمترین دلایل تفاوت قیمت کانکس معمولی با کانکس ساندویچ پانل است. همچنین به دلیل سبک بودن ساندویچ پانل هزینه های سربار مانند هزینه های حمل و نقل بسیار کمتر از کانکس معمولی خواهد بود.

 

چه مواردی در قیمت گذاری ساندویچ پانلی تاثیر زیادی دارد؟

ساندویچ پانل را می توان به عنوان مصالحی جدید در صنعت ساختمان معرفی کرد. قیمت این صفحات بر اساس اینکه ساندویچ پانل سقفی و یا ساندویچ پانل دیواری باشند تغییر می کند. نوع ورق ساندویچ پانل نیز در قیمت آن موثر است. ورق ساندویچ پانل از جنس آلومینیوم، آلوزینک و یا گالوانیزه ساخته می شود. همین تفاوت در جنس آن موجب تفاوت در قیمت آن نیز می شود.

مثلاً آلوزینک به دلیل وارداتی بودن گران تر از آلومینیوم و گالوانیزه است. نوع فوم عایق و کیفیت تزریق آن نیز یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت گذاری است. ضخامت، چگالی و ابعاد صفحات ساندویچ پانل نیز عامل دیگری است که در تعیین قیمت این محصول تأثیر می گذارد. امروزه شرکت های مختلفی با کیفیت های متفاوت اقدام به تولید این صفحات می کنند. توصیه می کنیم پیش از خرید از مرغوب بودن محصول اطمینان حاصل کنید و تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی را در نظر بگیرید.

کانکس ساندویچ پانلی بیشتر در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

ساده: این کانکس عموماً به رنگ سفید و با قابلیت جابجایی تولید می شوند.

اداری: این کانکس در ابعاد و اندازه های گوناگون و به صورت سفارشی ساخته می شوند و در مواردی مانند ادارات، کارگاه ها، سازمان ها و… استفاده می شوند.

صنعتی: این نوع از کانکس ها به دلیل اینکه عایق خوبی در مقابل رطوبت، حریق، حرارت و گرد و غبار هستند برای نگهداری از تجهیزات و دستگاه های با اهمیت استفاده می شوند. از این نوع کانکس برای گیت نگهبانی و استراحتگاه کارکنان نیز استفاده می شود.

مسکونی: این کانکس با تجهیزات آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام ساخته شده و بصورت سیار یا ثابت ارائه می گردد. ‌کانکس مسکونی در مقابل تغییرات جوی و حریق عایق است و برای سکونت در باغ ها و مناطق گردشگری گزینه مناسبی است. هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله نیز گزینه مناسبی برای اسکان موقت است.

کاربرد صفحات ساندویچ پانل

کاربردهای صفحات ساندویچ پانل یکی از اصلی ترین تفاوت بین کانکس معمولی با کانکس پانلی است. در صنایع متعددی از این پانل ها استفاده می گردد. از جمله: صنایع کشاورزی، شیمیایی، سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی، مرغداری ها، صنایع نظامی و در زمینه اسکان.

کاربردهای کانکس :

  • ساخت کارگاه‌ ها، دفاتر تجاری و سازمانی و مکان هایی مانند میادین میوه و تره بار
  • اورژانس های موقت، بیمارستان های صحرایی و کمپ های ایمنی
  • اتاق های کنترل و اتاق فرمان سیار
  • ساخت کانتینر برای انواع تریلر و اتاق های یخچالی و حمل بار برای نصب بر روی کامیونت ها
  • خانه پیش ساخته برای اسکان موقت در زمان وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله
  • ساخت پست های نگهبانی و خانه های پیش ساخته برای باغ ها و ویلاها
  • نمازخانه و سرویس های بهداشتی برای مکان هایی مانند پارک ها

 

کلام آخر

تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی در متریال ساخت آن است و همین موضوع قیمت آن را تعیین می کند.  امروزه شرکت های زیادی اقدام به تولید انواع کانکس با کیفیت های متفاوت می کنند. امکان توجه به جزئیات و نصب امکانات بیشتر از مهمترین مزیت های ساندویچ پانل ها است. پیاده سازی کانکس پانلی در هر مکان و شرایط جغرافیایی یکی از دلایل انتخاب این مصالح مدرن است. ساخت این کانکس ها زمان کمی لازم دارد و میزان اتلاف انرژی در آن بسیار کم است. کانکس نگهبانی، کارگاهی و ویلایی پرکاربردترین موارد استفاده از این کانکس هاست. تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی تقاضا برای خرید این محصول را بیشتر از قبل کرده است.

تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی

کانکس ها اتاقک های پیش ساخته ای هستند که به دلیل قابلیت جا به جایی، امکان استفاده در هر مکانی را دارند. کانکس ها در ابعاد مختلف و از  ترکیب دیوارهای پیش ساخته، ورق های گالوانیزه و پروفیل ساخته می شوند. در این مقاله تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی را بررسی می کنیم. اما پیش از آن تعریف کوتاهی از هر کدام ارائه خواهیم کرد. کانکس معمولی اولین نسل از سازه های پیش ساخته است که معمولاً فلزی و از ترکیب تیر آهن و ورق گالوانیزه ساخته می شود. این کانکس ها عایقی از جنس پلی استایرن دارند. ساخت این سازه ها زمان بر و با هزینه زیاد انجام می گردد.

در کانکس ساندویچ پانل همان طور که از نامش پیداست از ساندویچ پانل که یکی از جدیدترین مصالح ساختمانی است استفاده می شود. ساندویچ پانل از ورق فلزی از جنس گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک که بسیار محکم است ساخته می شود. عایق کانکس ساندویچ پانلی فوم پلی یورتان می باشد. ما در گروه صنعتی ساحل بسته به نیاز مشتری آماده ساخت محصولی با کیفیت و ماندگار هستیم.

نمایی از کانکس ساندویچ پانلی

 

3 تفاوت اصلی کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

  1. عایق به کار رفته در ساختار کانکس

کانکس های ساندویچ پانل از عایق پلی یورتان استفاده می کنند؛ در حالیکه در کانکس های معمولی جنس عایق از پلی استایرن، پشم شیشه و یا پشم سنگ است.

استفاده از عایق پلی یورتان برای کانکس ساندویچ پانلی

  1. تفاوت جنس دیواره ها و دیوارپوش ها

دیواره های کانکس های معمولی از جنس گالوانیزه و دیواره های داخلی دیوارپوش هستند. اما دیواره های داخلی کانکس ساندویچ پانل نیازی به دیوارپوش ندارند. در صورت دلخواه مشتری امکان نصب انواع دیوارپوش بر روی این نوع کانکس وجود دارد.

نمایی داخلی دیواره های کانکس ساندویچ پانلی

 

  1. کاربردهای متفاوت کانکس ها

کانکس های معمولی به دلیل اینکه در برابر حرارت و رطوبت عایق  ضعیفتری دارند ، قابلیت استفاده در تمام موقعیت ها را ندارند. اما کانکس ساندویچ پانل علاوه بر رطوبت و حرارت عایق صوتی هم هست و همین مزیت این محصول را پرطرفدار کرده است.

خانه های ساخته شده با ساندویچ پانل

 

در هنگام ساخت کانکس ساندویچ پانل اسکلت بندی مورد نیاز هست یا خیر؟

اسکلت بندی یکی از مهمترین بخشهای آماده سازی این کانکس ها است. اولین گام در ساخت ساندویچ پانل طراحی است که با نرم افزارهای کامپیوتری به صورت سه بعدی انجام می شود. بعد از تأیید طرح نهایی، بستر اولیه کار فراهم و آماده اسکلت بندی می گردد. اسکلت ساندویچ پانل ها از دو بخش اصلی شاسی و استراکچر تشکیل می شود که جنس آن از تیرآهن و پروفیل آهنی است. برای اتصالات از نبشی های مناسب و ناودانی استفاده می گردد. پس از پایان جوشکاری قطعات به یکدیگر، قسمت اصلی کار پایان می یابد. سپس دیوارها نصب می شوند. فرق کانکس پانلی با کانکس معمولی در اسکلت بندی نیست و هر دو به ساخت آن نیاز دارند.

تصویری از اسکلت بندی

 

استفاده از کانکس ساندویچ پانل چه مزیتی به همراه خواهد داشت؟

فرق بین کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی علاوه بر متریال ساخت به ویژگی ها و مزایای ساندویچ پانل نیز مربوط است.

  • ساندویچ پانل بسیار سبک بوده و به راحتی قابل حمل است.
  • کانکس ساندویچ پانل عایق رطوبت، صوت و گرما بوده و ضد زلزله است. بنابراین تا حد زیادی از اتلاف انرژی و انتشار گازهای گلخانه ای مانند CO2 جلوگیری می کند.
  • نصب و اجرای کانکس ساندویچ پانل بسیار سریع و آسان است و همین موضوع کاربرد آن را بیشتر کرده است.
  • در صورت ایجاد خرابی به هر دلیلی قابل تعمیر است و در برابر ضربه های احتمالی مقاومت زیادی دارد.
  • تغییرات جوی اثر مخربی بر روی کانکس ساندویچ پانل نمی گذارند و طول عمر بالایی دارد. خوردگی و پوسیدگی در این کانکس ها رخ نمی دهد و ظاهری زیبا دارند.
  • استفاده از کانکس ساندویچ پانل صرفه اقتصادی داشته و به گفته کارشناسان استفاده از آن حدوداً 20 درصد در هزینه های ساختمان صرفه جویی می کند.

 

بررسی کانکس ساندویچ پانل از لحاظ مشخصات فنی

همانطور که اشاره کردیم کانکس ساندویچ پانلی به آن دسته کانکس هایی گفته می شود که دیواره های آنها با پرس فلزات تولید و ساخته شده اند. کانکس پنلی دارای دو لایه عایق بسیار قوی می باشد که برای افزایش مقاومت آن، یک لایه نرم هم در بین این دو لایه تعبیه شده و در واقع به سه لایه مقاوم تبدیل میشود. این امر از کانکس در مقابل عبور صدا، رطوبت و حرارت به خوبی محافظت می کند. کانکس ساندویچ پانل در انواع و مدل های مختلفی تولید و عرضه می شود که از جمله می توان به ساندویچ پانل با فوم پلی یورتان، ساندویچ پانل دیواری، ساندویچ پانل سقفی با پوشش گالوانیزه اشاره نمود. همین ویژگی ها هنگام انتخاب کانکس ساندویچ پانل یا کانکس معمولی، ساندویچ پانل را در اولویت قرار می دهد.

کانکس ساندویچ پانلی دو طبقه

 

نگاهی کلی به ابعاد کانکس ساندویچ پنل و قابلیت تغییر آن

کانکس های ساندویچ پانل در ابعاد مختلف و به صورت سفارشی تولید می شوند. به صورت پیش فرض ابعاد این کانکس ها کوچک است. اما در صورت نیاز مشتری امکان تولید کانکس بزرگ نیز وجود دارد. برای پروژه های خیلی بزرگ ورق های ساندویچ پانل را به محل پروژه منتقل می کنند و در همان جا کار اجرا را انجام می دهند. بنابراین برای هر پروژه ای و در هر مقیاسی امکان استفاده از ساندویچ پانل وجود دارد و در این مورد هیچ محدودیتی نیست. این یکی از اصلی ترین تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی است. ورق های ساندویچ پانل‌ها به دو صورت سقفی و دیواری در اجرای پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

ساخت کانکس ساندویچ پانل در ابعاد مختلف

نکات مهم و طلایی را در انتخاب و خرید کانکس پانلی بایستی مورد توجه قرار داد

قبل از خرید کانکس باید هدف از تهیه آن مشخص شود و مشتری بداند که کانکس ساندویچ پانل یا کانکس معمولی کدامیک برایش مناسبتر است. دقت در موارد زیر انتخاب بهتری را در پی خواهد داشت:

مشخصات فنی: مشخصات کانکس ساندویچ پانل بر اساس کاربردش تعیین می شود. همین مشخصات در تعیین قیمت آن نیز تأثیر مستقیم دارد. برخی از این مشخصات عبارتند از: اسکلت و عایق دیواره ها، جنس کفپوش و دیوارپوش، اتصالات و جزییات دیگر ساخت.

تجهیزات قابل نصب: تجهیزات زیادی را بر اساس کاربرد کانکس می توان روی آن نصب کرد. مثلاً کانکسهایی که کاربرد مسکونی دارند را با آشپزخانه و سرویس بهداشتی و حمام می سازند.

امکان ساخت سفارشی: در صورتی که مشتری امکانات خاصی را برای کانکس پانلی خود بخواهد سازندگان این تجهیزات را به صورت سفارشی بر روی آن نصب می کنند. مانند پنجره، سیستم روشنایی، تجهیزات آشپزخانه، سیستم تهویه، آبراه، محافظ درب و پنجره و دوربین مداربسته.

علت تفاوت قیمت بین کانکس معمولی با کانکس پانلی چیست؟

تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی تفاوت قیمت این دو دسته را منجر می شود. این تفاوت قیمت ارتباط مستقیمی با نوع متریال بکار رفته، ابعاد کانکس و سفارشی بودن آن دارد. همان طور که قبلاً نیز توضیح دادیم در کانکس های ساندویچ پانل عایق پلی یورتان تزریق می شود. اما در کانکس های معمولی عایق پلی استایرن یا همان یونولیت بکار می رود. علاوه بر این در کانکس ساندویچ پانل دیواره های از ورق های گالوانیزه ساخته می شوند و دیگر نیازی به دیوارپوش نیست. مگر اینکه مشتری بخواهد کار بیشتری انجام شود.

اما در کانکس های معمولی فقط دیواره بیرونی از جنس ورق های گالوانیزه است و دیواره های درونی باید با دیوارپوش کاور شوند. همین موضوع یکی از مهمترین دلایل تفاوت قیمت کانکس معمولی با کانکس ساندویچ پانل است. همچنین به دلیل سبک بودن ساندویچ پانل هزینه های سربار مانند هزینه های حمل و نقل بسیار کمتر از کانکس معمولی خواهد بود.

 

چه مواردی در قیمت گذاری ساندویچ پانلی تاثیر زیادی دارد؟

ساندویچ پانل را می توان به عنوان مصالحی جدید در صنعت ساختمان معرفی کرد. قیمت این صفحات بر اساس اینکه ساندویچ پانل سقفی و یا ساندویچ پانل دیواری باشند تغییر می کند. نوع ورق ساندویچ پانل نیز در قیمت آن موثر است. ورق ساندویچ پانل از جنس آلومینیوم، آلوزینک و یا گالوانیزه ساخته می شود. همین تفاوت در جنس آن موجب تفاوت در قیمت آن نیز می شود.

مثلاً آلوزینک به دلیل وارداتی بودن گران تر از آلومینیوم و گالوانیزه است. نوع فوم عایق و کیفیت تزریق آن نیز یکی دیگر از عوامل موثر در قیمت گذاری است. ضخامت، چگالی و ابعاد صفحات ساندویچ پانل نیز عامل دیگری است که در تعیین قیمت این محصول تأثیر می گذارد. امروزه شرکت های مختلفی با کیفیت های متفاوت اقدام به تولید این صفحات می کنند. توصیه می کنیم پیش از خرید از مرغوب بودن محصول اطمینان حاصل کنید و تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی را در نظر بگیرید.

کانکس ساندویچ پانلی بیشتر در چه مواردی مورد استفاده قرار می گیرد؟

ساده: این کانکس عموماً به رنگ سفید و با قابلیت جابجایی تولید می شوند.

اداری: این کانکس در ابعاد و اندازه های گوناگون و به صورت سفارشی ساخته می شوند و در مواردی مانند ادارات، کارگاه ها، سازمان ها و… استفاده می شوند.

صنعتی: این نوع از کانکس ها به دلیل اینکه عایق خوبی در مقابل رطوبت، حریق، حرارت و گرد و غبار هستند برای نگهداری از تجهیزات و دستگاه های با اهمیت استفاده می شوند. از این نوع کانکس برای گیت نگهبانی و استراحتگاه کارکنان نیز استفاده می شود.

مسکونی: این کانکس با تجهیزات آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام ساخته شده و بصورت سیار یا ثابت ارائه می گردد. ‌کانکس مسکونی در مقابل تغییرات جوی و حریق عایق است و برای سکونت در باغ ها و مناطق گردشگری گزینه مناسبی است. هنگام وقوع بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله نیز گزینه مناسبی برای اسکان موقت است.

کاربرد صفحات ساندویچ پانل

کاربردهای صفحات ساندویچ پانل یکی از اصلی ترین تفاوت بین کانکس معمولی با کانکس پانلی است. در صنایع متعددی از این پانل ها استفاده می گردد. از جمله: صنایع کشاورزی، شیمیایی، سردخانه های صنعتی و نیمه صنعتی، مرغداری ها، صنایع نظامی و در زمینه اسکان.

کاربردهای کانکس :

  • ساخت کارگاه‌ ها، دفاتر تجاری و سازمانی و مکان هایی مانند میادین میوه و تره بار
  • اورژانس های موقت، بیمارستان های صحرایی و کمپ های ایمنی
  • اتاق های کنترل و اتاق فرمان سیار
  • ساخت کانتینر برای انواع تریلر و اتاق های یخچالی و حمل بار برای نصب بر روی کامیونت ها
  • خانه پیش ساخته برای اسکان موقت در زمان وقوع حوادث طبیعی از جمله سیل و زلزله
  • ساخت پست های نگهبانی و خانه های پیش ساخته برای باغ ها و ویلاها
  • نمازخانه و سرویس های بهداشتی برای مکان هایی مانند پارک ها

 

کلام آخر

تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی در متریال ساخت آن است و همین موضوع قیمت آن را تعیین می کند.  امروزه شرکت های زیادی اقدام به تولید انواع کانکس با کیفیت های متفاوت می کنند. امکان توجه به جزئیات و نصب امکانات بیشتر از مهمترین مزیت های ساندویچ پانل ها است. پیاده سازی کانکس پانلی در هر مکان و شرایط جغرافیایی یکی از دلایل انتخاب این مصالح مدرن است. ساخت این کانکس ها زمان کمی لازم دارد و میزان اتلاف انرژی در آن بسیار کم است. کانکس نگهبانی، کارگاهی و ویلایی پرکاربردترین موارد استفاده از این کانکس هاست. تفاوت کانکس پانلی با کانکس معمولی تقاضا برای خرید این محصول را بیشتر از قبل کرده است.